Air terjun sungai kanching, Rawang, Selangor.

by - Thursday, August 20, 2015

Air terjun sungai Kanching.

Air terjun Kanching terletak di Hutan Lipur Kanching, Selayang Baru, Selangor, kira-kira 3km dari Taman Rimba Templer. Jaraknya dari Kuala Lumpur kira-kira 23km dan dari bandar Rawang kira-kira 7km.
Waktu itu revita pergi nya sama anak anak indonesia yg kuliah di kampus yg sama dgn revita, semua nya ada kurang lebih 10 org dtmbah dgn anak melayu, total ada sekitar 30 org, ramai jugak lah, 
sebenarnya di air terjun ini ada 7 air tejun, yes 7 tingkat, keren2 bnget, hhahhaha.
tempat ini biasa di jadika tempat rekreasi baik keluarga atau pun dgn teman2, biasa nya mereka piknik, atau mungkin bbq atau hanya sekedar ingin menikmati pemandangan alam di sekitar.
Waktu itu kita cuma mandi aja, makan jugak dan jgn lupa beli ice cream di bawah di tempat baru2 masuk. tempat nya lumayan bagus untuk di daerah yg dekat dgn perkotaan, sekitar 30 minutes aja dr kampus wktu itu kita naik bus kampus, kampus kita msu malaysia, shah alam. 
Dan di taman wisata ini terdapat banyak sekli monyet, masih liar dan suka merebut makanan dr pada para pengunjung, waktu masuk aja kita udah di sambut oleh para monyet2 ini, kalau yg penakut jangan main2 dgn monyet ini, hahhaha...

Ini ni tingkatan tingkatan air terjun nya,






Mandi adalah hal yg menyenangkan kalau kita pergi kesini, 













You May Also Like

0 comments